Buzz marketing

Marketing szeptany – definicja

Buzz marketing, więc marketing, który szerzej znany jest, jako marketing szeptany to metoda marketingu, jaka wraz z postępem internetu nadal zdobywa na popularności. Jak sama nazwa pokazuje, polega on na “szeptaniu” klientom o konkretnej firmie, usłudze lub materiale oraz jego wartościach. Celem jest stworzenie rozmowy o konkretnej firmie albo marce, lecz w sposób prosty oraz naturalny. Rezultatem marketingu szeptanego są więc dobrowolne, naturalne oraz indywidualne rozmowy już pojedynczych klientów. Rola marketerów ogranicza się tylko do uruchomienia debaty, dzięki temu dane o firmie oraz jej artykułach rozchodzą się w sposób dość prosty, nie odstraszają kontrahentów, ponieważ nie czują się oni zachęcani do zakupu. Siła rekomendacji oraz pozytywnej opinii innego klienta jest duża. Ludzie znacznie bardziej ufają znajomym oraz chętniej wybiorą określony artykuł, jeśli został on już wypróbowany przez osobę z bliższego środowiska. Wedle badań 9 na 10 klientów przy doborze konkretnego towaru kieruje się opiniami oraz poradami pozostałych kontrahentów, a wyłącznie 14% pytanych zwraca uwagę na reklamę.

Jak dobrze oraz rzetelnie prowadzić efektywny marketing szeptany?

Marketing szeptany cieszy się obecnymi czasy wielkim uznaniem oraz jest wielokrotnie wykorzystywany w internecie. Nic dziwnego! Internet dostarcza bowiem narzędzi, za pomocą jakich możemy dalej przekazywać dane, i również tworzyć platformy publiczne. Marketing szeptany z powodzeniem możemy prowadzić na blogach, forach lub portalach społecznościowych. Dobrze moderowany buzz marketing winien rozpocząć się od stworzenia debaty na określony temat. Dopiero później staramy się subtelnie nadmienić o pewnej firmie lub artykule. Kluczem jest prostota oraz nienachalność – jeśli od razu będziemy namawiali kogoś do zakupu, zamiast przekonać kontrahentów do własnej spółki, tylko jej zaszkodzimy. Nie zawsze musimy zakładać osobne wątki, żeby skierować debatę naszą markę/produkt lub usługę, starczy dobrze podpiąć się do już otwartych tematów. Co ważne, działania marketingu szeptanego winny być przeprowadzane w sposób sprawiedliwy, nie ma tutaj miejsca na szkalowanie konkurencji, lub przekazywanie fałszywych danych. Dobrze zarządzany marketing szeptany zakłada zachowanie w miarę obiektywnej, umiarkowanie dobrej opinii na temat konkretnej firmy, towaru lub usługi, bowiem pisanie o spółce w samych superlatywach także wzbudza podejrzenia ostrożnych internautów.

Marketing szeptany – korzyści

Buzz marketing jest efektywną metodą tworzenia dobrego wizerunku spółki. Zapewnia szansę szybkiego dojścia do wielu ewentualnych kontrahentów, pośród jakich cieszy się dużą wiarygodnością. Dzięki wieloletnim działaniom podnosi ruch na stronie internetowej spółki oraz bezpośrednio przekłada się na zyski finansowe. Wymaga również relatywnie małego wkładu pracy (starczy rzetelny kilkuosobowy zespół), i działania są przeprowadzane przede wszystkim w oparciu o serwisy społecznościowe, fora lub strony internetowe, do jakich dostęp jest bezpłatny.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here