Content marketing

Osoby funkcjonujące w marketingu nie tylko zajmują się kreowaniem wyrazistych haseł reklamowych i sloganów, jakie mają przekonać użytkowników do kupna danego towaru spółki. Z jednej strony w obszarach marketingu powstają duże oraz rozszerzone akcje rabatowe, i z innej strony stosuje się content marketing, jaki przyciąga uwagę na potrzebę zawierania z kontrahentem długoterminowych relacji w celu osiągnięcia jego zaufania, lojalności. Przez treści skierowane do kontrahentów, możemy stworzyć z nimi ogromną relację oraz zyskać w nich skutecznych wielbicieli firmy, jacy zaczną ją osobiście promować.

Co to jest content marketing?

Content marketing w języku polskim tłumaczony jest jako marketing treści oraz jest to sposób strategii marketingowej w platformy stosowanej w celu uzyskania mocnego grona kontrahentów. W ramach owej strategii podejmowane są działania polegające na publikacji oraz promocji cennych treści dla danego komponentu kontrahentów – grupy użytkowników. Content marketing nie jest indywidualnym komunikatem reklamowym, lecz działaniem, jakie ma doprowadzić do tworzenia trwałych oraz silnych, z czasem wspartych na emocjach więzi z wyselekcjonowaną grupą kontrahentów. Content marketing polega zatem na budowaniu różnych treści oraz promowaniu ich w sieci. Treści mogą przyjmować różnorodną metodę – artykułów, filmów, webinariów, ekspozycji komputerowych, rysunków lub grafik. Ogromne znaczenie przyjmuje metoda umieszczanych treści, lecz istotna jest również sama treść oraz przedmiotowa zawartość tego rodzaju postępowań, między innymi dlatego, że ogromna jakość treści jest dla Google elementem, rankingowym oddziałującym na widoczność strony w wyszukiwarce. Content marketing nie jest bez wpływu na SEO oraz pozycjonowanie stron www – przez dużą jakość publikowanych materiałów dbamy o oryginalne linkowanie, jakie oddziałuje na pozycje strony w wynikach wyszukiwania. Niewątpliwie content marketing jest prowadzony również poza internetem. Cenne treści mogą być sprzedawane klientom za pomocą prasy specjalistycznej, gazetek, katalogów lub ulotek.

Content marketing a marketing wirusowy

Marketing wirusowy ma na celu kreowanie pozytywnej firmy konkretnego towaru, usługi lub marki przez wykonanie takich działań, jakie zachęcą klientów do indywidualnego przekazywania danych o konkretnej firmie, usłudze, materiale lub spółce. Efektywność marketingu wirusowego jest niezwykle duża, ponieważ jego myśl opiera się na rekomendacjach oraz poleceniach. Kiedy nasz znajomy mówi nam, iż poszczególny artykuł jest wart swojej ceny, a jego jakość jest dobra, to mu wierzymy oraz z chęcią skorzystamy z konkretnego towaru. Gdy nam również przypadnie do gustu, to sami postaramy się również o jego rozpowszechnienie. Content marketing funkcjonuje na analogicznej zasadzie co marketing wirusowy. Przez umieszczanie cennych treści, profesjonaliści od marketingu starają się przekonać kontrahentów, żeby skorzystali z artykułów konkretnej marki, uznali jej ofertę za korzystną i polecili ją następnym znajomym. Im wartościowsze dla odbiorcy treści tymże większa szansa na dalsze się ich rozprzestrzenienie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *