Marketing automation

Co to jest marketing automation? Generalnie rzecz biorąc, automatyzacja marketingu to wykonywanie działań z wykorzystaniem profesjonalnego oprogramowania, służącego do uproszczenia mechanizmów content marketingowych, reklamowych oraz sprzedażowych. Oprogramowanie tego rodzaju łączy się z różnymi systemami, np. do kierowania relacjami z kontrahentem. Dzięki takim wyjściom kampanie reklamowe przeprowadzane są niezwykle dobrze, a zebrane informacje pozwolą na targetowanie kreacji do wskazanych grup klientów. Tyle, gdy chodzi o definicję. W praktyce marketing automation umożliwia docieranie do ewentualnych klientów oraz tworzenie leadów sprzedażowych. Młodzi marketerzy odnajdą na rynku dużo wyjść, zezwalających na stworzenie rozwiniętych kampanii, oraz to bez znajomości specjalistycznych wzorów lub skomplikowanych szyfrów.

Jak to funkcjonuje?

Marketing Automation, albo odmiennie mówiąc: automatyzacja marketingu, to wyjście, jakie pozwoli na przechowywanie informacji behawioralnych oraz transakcyjnych na temat kontrahentów. Uzyskane w tenże sposób dane są stosowane do wykonywania spersonalizowanych, precyzyjnie dostosowanych do zainteresowań oraz potrzeb kontrahentów zautomatyzowanych kampanii marketingowych we wszystkich kanałach. Zaawansowane oprogramowanie, takie jak SALESmanago Marketing Automation, stosują możliwości AI i Machine Learning do jeszcze skuteczniejszego przyswajania przekazów marketingowych (np. rekomendacji produktowych) do każdego z klientów. W ten sposób ciężka praca, którą do owej chwili marketerzy musieli robić osobiście (np. ocena informacji oraz potrzeb kontrahentów i planowanie na owej bazie akcji marketingowych), i również wielka część mechanizmu transakcji mogą zostać zmodernizowane.

Jak to dokładnie wygląda?

Platforma Marketing Automation utożsamia klientów na stronie www i sprawdza ich zachowania za pomocą plików cookies. Na bazie takich informacji pozwoli potem personalizować komunikację, np. segmentując kontrahentów wedle ich upodobań lub przesyłając wiadomości 1-do-1, dostosowane do historii określonego klienta. W praktyce marketing automation umożliwia dochodzenie do ewentualnych klientów oraz tworzenie leadów sprzedażowych.

Marketing Automation pomaga Ci dostarczać cenne treści

Ideą Marketing Automation jest dostarczanie odpowiedniej wiadomości do odpowiedniej osoby we właściwym momencie. To urządzenie ma na celu położyć kres masowym mailingom lub atakującym klienta plakatami z propozycjami, jakie go nie interesują, oraz zmianę więzi pomiędzy marketerem a kontrahentem. Względem postępującej emancypacji klientów, jacy teraz 80% ścieżki zakupowej przechodzą na własną rękę, naszą rolą nie jest groźne przekonywanie lub kuszenie, lecz wspieranie mechanizmu decyzyjnego przez wysyłanie praktycznej wiedzy i dbanie o personalizację ofert. Klienci są zmęczeni natłokiem maili, z jakich fragment pasuje do ich zaciekawić oraz potrzeb. Mają dosyć kampanii, jakie im przeszkadzają. Naszym zadaniem jest być blisko klienta oraz dobrze tłumaczyć znaki, jakie nam przekazuje.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *