Marketing internetowy

Rozbudowa oraz rozkwit Internetu stale tworzą nowoczesne kierunki e-marketingowe. Nie starczy już jedynie zwyczajna reklama nieco wbudowana w treść. Liczą się nowoczesne wyjścia na długo zapadające klientom w pamięć. Nagle zmieniające się zasady zarządzające rynkiem on-line, ożywiają konieczność modyfikacji w spółkach zorientowanych na rezultat, ponieważ właśnie biznesmena otwarci na rozwój techniczny, podniosą własne szanse na widzenie ich jako przywódców na elektronicznym rynku. Dodatkowo poprzez własną nowoczesność wyróżnią się pośród instytucji konkurencyjnych. Biznesmeni, jacy chcą podążać za postępem techniki oraz stylów w marketingu winni wiedzieć, iż to właśnie marketing internetowy jest ważnym czynnikiem na rynku reklamy.

Marketing internetowy – ocena narzędzi

Samo pojęcie marketingu internetowego znaczy wykorzystywanie Internetu w celach propagandowych, doprowadzających do sprzedaży dóbr albo usług. Na marketing internetowy składa się tzw. reklama „pay per click”, reklama banerowa, email marketing, affiliate marketing, reklama interaktywna, optymalizacja stron, blog marketing, buzz marketing, product marketing oraz blogowanie.

Reklama banerowa

Polega na zastosowaniu składników ilustracyjnych, np. rysunków, animacji, zdjęć, gifów, flashy, haseł do przekierowania na inna stronę www reklamodawcy. Jest to jedna z najszybciej rozwijających się, i jednocześnie interesujących metod promocji elektronicznej. Zapewnia ogromne pole do popisu jej wykonawcom. Ponadto, plakaty mogą być umieszczane w rozmaitych częściach strony www, przy czym najlepsze są te miejsca, jakie na konkretnej witrynie rzucają się w oczy.

Pay per click

Jest typem reklamy multimedialnej, w jakiej ważną kwestie odgrywa płatność za kliknięcie w link albo plakat, a nie za jego wyświetlenie. Osoba zlecająca promocję własnej marki albo usługi, płaci za każdego klienta, jaki za pomocą banneru przejdzie do strony towaru.

Affiliate marketing

Jest metodą reklamowania interesu on-line, w jakiej osoba reklamująca artykuł, za pomocą strony internetowej, jest wynagradzana za każdego klienta jaki odwiedzi, zakupi albo przeprowadzi kolejną czynność na stronie ogłoszeniodawcy. W Polsce popularny jest znaczniej pod pojęciem programu partnerskiego. Do najsłynniejszych oraz najważniejszych portali proponujących ową formę marketingu należą portale społecznościowe, takie jak Nasza-Klasa, Facebook lub MySpace. To doskonałe miejsce na promocję sprzedażową, polityczną oraz rabatową, nie wyłącznie ze względu na ilość klientów tychże portali, lecz również na ich rozpiętość pod względem wieku, płci oraz statusu publicznego.

Email marketing

Jest metodą marketingu bezpośredniego, używającego pocztę elektroniczną jako podstawowe urządzenie komunikacji. Do ważnych zadań e-mailingu kwalifikuje się konstrukcję lojalności konsumenckiej, tworzenie pewnych więzi z klientami, budowę pożądanego wizerunku marki albo instytucji, i również sprzedaż. Natomiast najczęstszymi jego urządzeniami są: newslettery służbowe, biuletyny wewnętrzne, dzienniki multimedialne i reklamy w wiadomościach e-mail.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *