Marketing szeptany

Marketing szeptany to model marketingu jakiego przedmiotem jest trafienie do klienta z reklamowanymi treściami przez rozmaitego typu debaty przeprowadzane w Internecie. Marketing szeptany może być wykonywany jawnie, przez przedstawiciela firmy, albo tajnie, przez standardowe konta klientów (czasem idealne, przygotowane szczególnie na potrzeby zadań marketingu szeptanego).

Jak efektywnie wykonać kampanię marketingu szeptanego?

Zaczynając przygodę z marketingiem szeptanym, należałoby założyć następujące etapy oraz stworzyć plan postępowań. Ważnym krokiem winno być stworzenie bazy, więc listy portali, stron oraz forów internetowych połączonych z interesującą nas problematyką. Dalej należałoby ustalić harmonogram wpisów i przygotować konto klienta. Istotne, żeby nie tworzyć własnej aktywności na forum od reklamy, lecz stworzyć właściwą historię profilu. Umieszczane przez nas posty winny być połączone z artykułem oraz usługą, lecz również problematyką forum. Komentarze muszą być wyjątkowe oraz naturalne, i również zgodne z regulaminem forum lub bloga. W żadnym razie nie winno wstawiać się tego samego komentarza na rozmaitych stronach – klienci są przezorni, i poszukując opinii analizują różnorodne strony. Inna porada dotyczy charakteru wpisu – nie należałoby przeinaczać oraz nienaturalnie zachwalać korzyści, najistotniejsze jest przedstawienie konkretnych walorów towaru. Umieszczając linki, wstawiajmy te odnoszące się do określonego produktu albo usługi zamiast do strony głównej. Do wielokrotnie czynionych błędów należy również nieznajomość problematyki polecanego produktu i wykorzystywanie nieodpowiedniego języka. Pamiętajmy, żeby zamieszczać posty na właściwych stronach, więc takich, jakie są modne pośród klientów i indeksowane przez Google.

Zalety internetowego marketingu szeptanego

Podstawowe zalety marketingu szeptanego to niewątpliwie ogromna wiarygodność pośród użytkowników i efektywność w reklamowaniu dodatniego wizerunku firmy. Ponadto marketing szeptany pozwoli zrozumieć zapotrzebowanie rynku, określić popyt i wzmocnić długotrwałe rezultaty marketingowe. Do walorów należy również zaliczyć niewielki wydatek reklamy przy jej niezwykle silnym zasięgu. Marketing szeptany jest niezwykle przydatny w pozycjonowaniu stron internetowych, gdyż efektywnie podnosi ruch na stronie internetowej marki, co przekłada się na wzrastającą sprzedaż. Co więcej, działania z zakresu buzz marketingu nie wymagają wielkiego wkładu pracy oraz wsparte są na bezpłatnych mediach społecznościowych, serwisach, blogach lub stronach internetowych. Jednakże jego najogromniejszą korzyścią jest uniwersalizm – można go zastosować do reklamowania każdego towaru, usługi lub firmy. Odpowiednio zarządzany buzz marketing to efektywne urządzenie, jednakże nieefektywne działania mogą odwrócić się przeciwko nam. Niewłaściwe zastosowanie marketingu szeptanego oraz uporczywe rekomendowanie brandu lub towaru spowoduje, iż firma zostanie odebrana jako negatywna i odstraszy ewentualnych kontrahentów. Więc wszystkie działania z zakresu buzz marketingu należałoby oddać w dłonie fachowców z branży SEO.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *