Marketing wirusowy

Marketing wirusowy (zw. reklamą wirusową) jest szczególnym typem przedsięwzięć marketingowych. Polega na rozpoczęciu sytuacji, w jakiej możliwi konsumenci będą sami pomiędzy sobą przekazywać dane dotyczące spółki, usług lub artykułów. Nie zawsze musi to być pewna informacja, może to być tzw. kreowanie świadomości firmy, więc wywoływanie pozytywnych skojarzeń z firmą, logo spółki.

Przykładem marketingu wirusowego mogą być oryginalne albo bawiące filmy albo zdjęcia (wielokrotnie stylizowane na quasi-amatorskie) reklamowe, jakie użytkownicy internetu przesyłają pomiędzy sobą. Stosowana jest również plotka, wykonywane są stosowne kierunki lub legendy miejskie, jakie idąc pomiędzy ewentualnymi użytkownikami mają podnosić świadomość towaru oraz czynić z niego artykuł symboliczny, o doskonałej jakości lub symbol statusu lub odwrotnie, zagrażać jego opinii. Kolejnym przypadkiem jest przekazywanie za darmo danych, jakie mogą być dobre, i jakie zawierają mniej albo bardziej delikatny przekaz propagandowy. Przykładem może być wydanie przez producenta margaryny książeczek z przepisami na wypieki, gdzie w każdym z przepisów jako składnik występuje margaryna tworzona przez wydawcę książeczki. Celem „wirusowym” jest dalsze rozprzestrzenianie przepisów przez samych zainteresowanych wraz z nazwą producenta. Następny przypadek to po prostu przyciąganie klientów do poinformowania znajomych o konkretnym towarze, usłudze. Mogą to być stosowne skrypty w serwisie komputerowym, konkursy „poleceniowe” albo uwarunkowane tym rabaty itp. Marketing wirusowy działa w oparciu o łączność pomiędzy internautami. W ramach działania marketingu wirusowego w szybkim tempie przekazywany jest komunikat reklamowy w formie zdjęć lub video. Odbiorcy przekazują pomiędzy sobą dane treści promocyjne przez linkowanie, co wielokrotnie dokonuje się poza naszą świadomością. Jak to działa? Otóż reklama wirusowa wykonywana jest niejednoznacznie, co zmniejsza dokładne poznanie treści o charakterze komercyjnym. Żeby kampania viralowa dała pożądane efekty winna być oryginalna oraz niepowtarzalna. Jej autorzy muszą idealnie sprawdzić rynek, z którym chcą się komunikować. W zaangażowaniu jak największej ilości osób w działanie reklamy wirusowej pomagają media społecznościowe. To za ich pośrednictwem internauci prezentują atrakcyjne artykuły reklamowe, które kierowane są dalej w świat przez pozostałych użytkowników. Praktykowanie marketingu wirusowego wymaga nie lada cierpliwości, doświadczenia, znacznej wiedzy na temat odbiorców, i również (jak nie przede wszystkim) pomysłowości oraz jeszcze raz pomysłowości!

Zagrożenia

Jeśli marketing wirusowy niósł ze sobą tylko zalety byłby to najdoskonalszy sposób reklamy w sieci. Jednakże społeczność internetowa rządzi się własnymi prawami. Internauta jaki zostaje oszukany krzyczy głośno. Gdyż krzyk w Internecie rozchodzi się równie szybko co marketing wirusowy, polecany artykuł, usługa albo serwis musi być niewątpliwie doskonałej klasy. Prawda jest taka: ze kto marketingiem wirusowym wojuje od marketingu wirusowego zginąć może.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here