Odzież z logo firmy w reklamie firmy

Odzież firmowa tylko z pozoru jest mało istotnym elementem wizerunku pracowników. Tak naprawdę ma bardzo duże znaczenie jako reklama firmy oraz postrzegania jej przez nowych i potencjalnych klientów. Pozwala zachować spójność przekazu wraz z innymi elementami budowania zaufania do marki, ale z drugiej strony zapewnia klientom poczucie komfortu.

Czy to skuteczna reklama marki, a jeśli tak – to dlaczego? Czy naprawdę odzież reklamowa z nadrukiem jest warta poniesionych na nią kosztów? Wszystko na ten temat znajdziecie w niniejszym artykule. Zapraszamy do lektury.

Odzież reklamowa – czym jest?

O tym, że warto zamówić gadżety reklamowe dla klientów – nikogo przekonywać nie trzeba. W każdej firmie znajdą się długopisy, notesy czy kalendarze reklamowe dołączane do zakupów klienta. Nie w każdej jednak znajdziemy pracowników odzianych w koszulki czy bluzy z logo firmy. A tymczasem ich zakup może się okazać strzałem w dziesiątkę!

Odzież reklamowa z nadrukiem przedstawiającym logo firmy to przede wszystkim takie elementy jak koszulki, czapeczki, bluzy, polary, kamizelki czy kurtki. Przykładowe elementy odzieży reklamowej znajdziesz tutaj: https://logomix.com.pl/30-polary-firmowe. Ponieważ stanowią one swego rodzaju system identyfikacji pracownika reprezentującego firmę, powinny być dopasowane do innych elementów jej tożsamości pod względem kolorystycznym.

Aby zrozumieć o co chodzi, wystarczy zobaczyć jak robią to na przykład markety wielkopowierzchniowe czy sieci telekomunikacyjne. Z przekazu reklamowego (reklamy telewizyjne, ulotki, bannery) doskonale znamy wyjątkową oprawę kolorystyczną każdego z nich – barwy biura, gadżetów, odzieży pracowników czy strony firmowej. Widząc konkretny kolor, połączenie barw lub logo – od razu identyfikujemy je z konkretną firmą. I dokładnie to zadanie spełnia odzież reklamowa z nadrukiem przedstawiającym logo marki. 

odzież firmowa

Zakup odzieży reklamowej jako skuteczna reklama

Najważniejszą z korzyści, którą może uzyskać firma, jest jak już wspominaliśmy, zapisanie się jej logo i barw firmowych w świadomości klientów – zarówno tych obecnych, jak i potencjalnych. Zwiększenie rozpoznawalności marki jest jednym z najważniejszych celów, do których dąży każdy przedsiębiorca, a jego osiągnięcie zapewnia firmie sukces marketingowy i sprzedażowy.

Odzież firmowa czy reklamowa to jednak nie tylko skuteczna reklama pozwalająca zbudować profesjonalny wizerunek firmy, ale także istotny element budowania więzi między pracownikami. Nosząc takie same koszulki, czapeczki i bluzy, mogą oni poczuć się ważną częścią jedności, jako współtwórcy czegoś większego. To z kolei buduje ich poczucie odpowiedzialności wobec firmy.

Wreszcie istotną korzyścią jest usprawnienie procesu obsługi klienta. Kiedy wejdzie on do biura, sklepu czy punktu, intuicyjnie będzie szukał pracownika w odzieży z nadrukiem logo marki. Jeśli będzie musiał stracić zbyt dużo czasu na jego poszukiwanie, prawdopodobnie odejdzie zniechęcony, co dla firmy oznacza oczywistą stratę. Jeżeli natomiast pracownik będzie wyraźnie widoczny właśnie dzięki firmowej odzieży, klient z łatwością znajdzie go, a dzięki temu szansa na dokonanie zakupu czy podpisanie umowy rośnie.

Zakup odzieży reklamowej z nadrukiem firmowym niesie więc ze sobą wiele korzyści dla firmy, jej pracowników oraz dla klientów. Aby jednak taka reklama była skuteczna, warto wiedzieć czym kierować się przy jej zakupie. Pamiętajmy, że tak istotna inwestycja nie może być dziełem przypadku – powinna być dobrze zaplanowana i starannie przemyślana.

Jaką odzież dla firmy warto kupić?

Jest kilka istotnych cech, które powinny odznaczać wszystkie produkty reklamowe, a więc również odzież. Jedną z nich jest z pewnością ich jakość. Jeśli odzież ma skutecznie pełnić rolę reklamy, musi być wykonana z dobrej jakości materiałów i tkanin, odpornych na zniekształcenia i utratę kolorów. Niewiele jest rzeczy tak nieprofesjonalnych jak niechlujnie odziany pracownik – przedstawiciel i reklama marki. Dlatego też warto wybierać odzież kierując się jej jakością, a nie ceną.

Dobrze jest także zwrócić uwagę nie tylko na jakość materiału, ale także samego nadruku. Odzież reklamowa powinna mieć logo wykonane techniką druku lub haftu komputerowego – to dwie najbardziej nowoczesne obecnie metody tworzenia nadruku, które gwarantują jego trwałość przez długie lata. To w połączeniu z dobrej jakości materiałem daje nam odzież, która przetrwa bez szwanku nawet najbardziej intensywne użytkowanie.     

Aby odzież z nadrukiem rzeczywiście mogła pełnić rolę reklamy i odzwierciedlać wyjątkowość reprezentowanej marki, powinna być spersonalizowana. Oznacza to pewną dowolność w manipulacji nadrukiem pod względem jego rozmiaru i umiejscowienia. Dzięki temu całość będzie prezentowała się oryginalnie i zwracała uwagę, tym samym zapadając w pamięć na długo.

Kolejna sprawa to funkcjonalność zamówionych produktów. Koszulki reklamowe nie dają nam zbyt wielkiego pola do popisu, ale dają już je polary, bluzy, kamizelki i kurtki. Jeśli w firmie zatrudnieni są pracownicy terenowi lub wykonujący swoje obowiązki w magazynach czy chłodniach, warto zamówić dla nich cieplejszą garderobę. Należy zwrócić uwagę na ich modele – warto wybrać te wyposażone w zamek błyskawiczny i ewentualnie kaptur.

Odzież reklamowa z nadrukiem przedstawiającym logo firmy pełni wiele różnych i istotnych funkcji. Buduje rozpoznawalność marki oraz zaufanie do niej, pozwala zintegrować pracowników ze sobą oraz ułatwić klientom ich znalezienie w tłumie. Poza tym jednak jest przede wszystkim skuteczną formą reklamy, z której nie powinno się rezygnować.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here