Praca kelnera jest to praca z ludźmi. Polega ona na ciągłej obsłudze gości, przestrzeganiu zasad kultury osobistej, okazywaniu szacunku, przewidywaniu potrzeb klienta oraz sprawnemu obsługiwaniu. Kelner powinien w każdym momencie sprawiać dobre wrażenie, aby zachęcać gości do korzystania z usług lokalu wielokrotnie. Jeżeli jesteśmy początkującymi osobami w tym zawodzie, bardzo możliwe, że nieświadomie popełnione kilka błędów. Mogą one skutkować złym odbiorem personelu oraz lokalu. Sprawdź, co zrobić aby się przed nimi ustrzec, oraz zapoznać się z dobrymi radami. Jakie błędy popełniane są w pracy kelnera? Odpowiadamy!
Przeczytaj też: https://www.zlecenia.pl/blog/pracujesz-jako-kelner-tych-bledow-nie-popelniaj/
Zawartość karta dań w jednym paluszku
Klienci nie lubią sytuacji w których łatwo można wyczyścić fakt, że kelner poleca jakieś danie, którego sam nigdy nie próbował. W taki sposób sprawia on wrażenie braku autentyczności. Pracodawca bardzo często organizuje degustację dla pracowników, a nawet jeśli się na to nie zdecyduje, to sam jako kelner powinieneś zamówić sobie małą porcję dla siebie. Dzięki temu będziesz wiedzieć, co polecasz klientowi.
Podawaj dania w odpowiednim momencie
Goście przychodzą do restauracji nie tylko po to, aby zjeść, ale również spędzić ze sobą czas oraz porozmawiać. Jeżeli przy stoliku siedzi kilka osób, starajmy się podawać im dania, tak aby wszyscy otrzymali je w podobnym czasie. Ograniczajmy odstępy czasowe do minimum. Klienci będą źle się czuli, w momencie kiedy część z nich może od razu rozpocząć jedzenie, a druga część jeszcze nie dostała swojego dania. Jest to niekomfortowe dla obydwu stron.
Nie bądź natrętny
Kelner, który naskakuje na gości, jest go wszędzie pełno, komentuje oraz wtrąca niepotrzebnie swoje uwagi, z pewnością nie jest mile widziany. Taka osoba może jedynie odepchnąć klienta od korzystania z usług lokalu. Oczywiście, pewna doza zainteresowania klientem jest wskazana, ale musi ona być subtelna i traktowana z wyczuciem.
Sprecyzuj zamówienie
Kelner ma prawo nie zdawać sobie sprawy jak znana potrawa smakuje. Nie każdy goście restauracji posiada zdrowy organizm, i część co z powodu braknie doświadczenia kelnerów dochodzi do sytuacji w której osobie, która uczulona jest na dany składnik podawany jest on dosłownie pod nos. Częstym błędem niedoświadczonych kelnerów jest nieinformowanie gości o obecnych potrawie alergenach czy ostrych przyprawach. Kelner powinien również dopytać o ulubiony poziom wysmażenia i zaproponować odpowiednie napoje do danego dania.
Zobacz też: http://www.pracorama.pl/realia-oraz-charakter-pracy-kelnera/