Chociaż Google utrzymuje, że „sygnały społecznościowe” nie mają bezpośredniego wpływu na rankingi, jest to jedna z najlepszych metod na zwiększenie organicznego ruchu polecającego. Oto trzy sposoby, jak to zrobić Podczas gdy sygnały społecznościowe niekoniecznie muszą być czynnikiem rankingowym, reputacja online, którą można zyskać dzięki aktywnej obecności w mediach społecznościowych, zwiększa również świadomość marki, co z czasem może prowadzić do większej liczby wyszukiwań marki w Google.
Z perspektywy SEO, zoptymalizowane profile w mediach społecznościowych i tweety pojawiają się na organicznych listach wyszukiwania, co pomaga w zdominowaniu wyszukiwań Twojej marki. Zwiększona widoczność oraz zaangażowanie w treści pomaga zwiększyć ich zasięg, a zatem stanowi ważną część każdej strategii tworzenia naturalnych backlinków wysokiej jakości.
Wzmocnij swoje kampanie treści
Dobra treść jest kotwicą dla każdej udanej kampanii marketingowej online – i nigdy nie jest bardziej istotna niż podczas publikowania na mediach społecznościowych. Dzięki ogromnej liczbie użytkowników oraz możliwości kierowania do niszowych odbiorców, media społecznościowe oferują ogromne możliwości dotarcia z twoją treścią do odpowiedniej publiczności. Kiedy Twoje materiały są udostępniane, pomaga to w rozpowszechnianiu Twojego przekazu i zwiększa świadomość marki. Im większa trafność i jakość tych udostępnień, tym większa szansa, że Twoje treści zostaną dostrzeżone przez właściwą publiczność i przyciągną właściwy rodzaj ruchu.
Zaangażowanie społecznościowe to publiczne poparcie dla Twojej strony – ludzie ufają rekomendacjom swoich rówieśników (tzw. „dowód społeczny”). Jednak biorąc pod uwagę około 3,5 miliona postów na Facebooku i prawie pół miliona tweetów w każdej minucie (Smart Insights), jak upewnić się, że posty, na które poświęcasz czas na badania, pisanie i projektowanie, otrzymają uwagę – i wyniki – na które zasługują?
Optymalizuj swoje treści
Ponieważ Google dąży do zwracania najbardziej trafnych i użytecznych wyników dla odpowiedzi na zapytania użytkowników, marki, które są najbardziej skuteczne w mediach społecznościowych – i w sieci w ogóle – to te, które zapewniają doskonałe doświadczenie klienta poprzez regularne publikowanie unikalnych, skoncentrowanych na kliencie treści. Jakość i trafność Twoich treści jest głównym czynnikiem wpływającym nie tylko na SEO, ale także na to, jak ludzie zdecydują się z nimi związać.
Optymalizuj swoje posty
Niezależnie od tego, czy udostępniasz zdjęcie, infografikę, wideo czy link do bloga, musisz włożyć tyle samo uwagi w treść swojego postu, co w treść swojego bloga lub innych tworzonych przez siebie treści. Kluczem do postów społecznościowych jest to, że muszą być one angażujące i nadające się do udostępniania. Ludzie angażują się i udostępniają treści, które angażują ich emocjonalnie, wzmacniają to, jak chcą być postrzegani, odzwierciedlają ich wartości i przekonania, a ostatecznie pomagają wzmocnić ich własne relacje. Jak we wszystkim w marketingu: zrozum, co jest ważne dla Twoich odbiorców i dostosuj swoje podejście, aby to wykorzystać.
Zoptymalizuj swoje profile społecznościowe
Profile społecznościowe są ważnym elementem budowania obecności Twojej marki w Internecie, zaznacza https://efectownia.pl/. Są cennym sposobem na zwiększenie zasięgu, zaangażowanie odbiorców i wzmocnienie treści. Ale mogą być również doskonałym sposobem na uzyskanie większej widoczności Twojej marki w wyszukiwarkach.
Zdobądź autorytet dla swojej strony
Często to nie sama aktywność społecznościowa jest ważna, ale to, co się dzieje w jej wyniku. Optymalizacja i maksymalizacja widoczności i interakcji w serwisach społecznościowych zwiększa szanse na pozyskanie linków z wiarygodnych źródeł. Wiele linków w dzisiejszych czasach uzyskuje się poprzez tworzenie oryginalnych treści, które są udostępniane w mediach społecznościowych. Umieszczaj linki społecznościowe na swoich stronach internetowych (blogach, stronach docelowych itp.), aby ułatwić ich udostępnianie. Może to prowadzić do zwiększenia liczby zwolenników i zaangażowania społecznego.