Nisze obejmują wiele branż i grup odbiorców. Choć nisze różnią się wielkością, rentownością i konkurencją, jedną wspólną cechą jest ich wykorzystanie w celu zaspokojenia niewykorzystanych potrzeb. Jeśli zajmujesz się jakąś niszą, Twoja strategia optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) może wyglądać zupełnie inaczej niż strategia gigantów branży i zoptymalizowanych firm. Prawdopodobnie zastanawiałeś się, jakie powinna być wysokiej jakości strategia SEO dla Twojego unikalnego biznesu.
Zbadaj wolumen wyszukiwania słów kluczowych
Twoja nisza może pozostać niezauważona przez wielu potencjalnych klientów. Wolumen wyszukiwania pokazuje, jak często ludzie szukają informacji na temat słów kluczowych związanych z Twoją niszową branżą. Jeśli próbujesz uplasować się na słowo kluczowe z niewielką ilością lub brakiem wyszukiwań w miesiącu, nie możesz oczekiwać napływu ruchu, gdy już zajmiesz pozycję numer jeden. Możesz łatwo sprawdzić wolumen wyszukiwania pożądanych słów kluczowych za pomocą narzędzi, takich jak rozszerzenie Chrome Keywords Everywhere. Pokazuje ono miesięczny wolumen wyszukiwania bezpośrednio z Google. Aby uzyskać bardziej historyczne spojrzenie na wielkość wyszukiwania słów kluczowych, spróbuj Google Keyword Planner. Możesz lepiej oszacować słowa kluczowe ze statystykami, które sięgają dalej w czasie.
Twórz treści specyficzne dla danej niszy
We wszystkich branżach i specjalizacjach, dobra treść pozostaje w centrum uwagi SEO. Jakość treści jest siłą napędową dobrej optymalizacji, więc wprowadzaj oryginalne treści do swojej niszy. Treści pisane, czy to blogi, poradniki czy tutoriale, są istotnym elementem, ponieważ od ich trafności i jakości zależy dalsza promocja. Starając się przyciągnąć użytkowników, potrzebujesz przydatnych materiałów, które pozwolą Ci zaistnieć i zachęcą do korzystania z SEO off-page. Dla SEO on-page w swojej treści ustal czytelną treść z nagłówkami i obrazkami, tak aby czyste bloki tekstu nie wyczerpywały odwiedzających.
Zajmuj się technicznym SEO
Techniczne SEO, podstawowa funkcjonalność i użyteczność witryny, jest znaczącym obszarem optymalizacji SEO niszowych przedsiębiorstw. Aby zdobyć więcej ruchu, trzeba sprawić, aby witryna była użyteczna i łatwa do nawigacji dla użytkowników. Obejmuje to optymalizację szybkości ładowania strony, aby dostarczyć treści tak szybko, jak to możliwe. Obejmuje również kompatybilność z urządzeniami mobilnymi, znaczniki HTML i bezpieczeństwo witryny.
Wraz z tymi krokami, należy również skonfigurować śledzenie witryny, aby zmierzyć swoje postępy. Ze względu na swoją niszę, rozwój biznesu będzie wymagał uważnego monitorowania i dostosowania. Narzędzia takie jak Google Analytics są wygodne i raportują dane dotyczące wydajności.
Zbadaj konkurencję w swojej niszy
Chociaż firmy niszowe mają zwykle mniejszą konkurencję, wskazane jest zebranie informacji o istniejących konkurentach. Powinieneś zrozumieć, co robią inne firmy i jak dobrze to robią, zwłaszcza jeśli Twoim celem jest zdominowanie ograniczonej branży. Nie jest to jednak usprawiedliwienie dla kopiowania konkurencji. Bez względu na niszę, wyszukiwarki usuwają kradzione treści i nieoryginalne pomysły. Aby SEO było efektywne dla Twojej niszy, dowiedz się, jak dobrze radzą sobie konkurenci i jak możesz ich prześcignąć dzięki wysokiej jakości treści i dokładnej optymalizacji.
Na przykład, możesz sprawdzić szybkość ładowania strony na swoich stronach i na stronach konkurencji, aby ocenić, czy Twoja witryna jest lepsza inne strony. Google PageSpeed Insights pozwala na wprowadzenie adresu URL i sprawdzenie, jak sprawnie ładuje się strona i jakie problemy SEO mogą być przyczyną jej wolnej prędkości.