Inbound marketing

Inbound marketing – to określenie powstało sześć lat temu. Wywodzi się ono z USA oraz teraz jest jednym z najsłynniejszych pojęć w świecie marketingu. Co kryje się za tym niezwykłym terminem?

Czym jest inbound marketing?

Inbound marketing to tzw. aktywny marketing przychodzący. To metoda mająca na celu przyciąganie kontrahentów w taki sposób, żeby to oni sami “przychodzili” do konkretnej spółki. Jest zaprzeczeniem standardowej reklamy, jaka skupia się przede wszystkim na agresywnej formie przekazu oraz gwałtownym zachęcaniu do zakupu. Inbound marketing pojawia się tam, gdzie klient go poszukuje.

Na czym polega inbound marketing?

Przede wszystkim na tworzeniu treści, jakie docierają w faktyczne zainteresowania klientów. Takich, jakie odnajdą poszukując wyjścia, jakie sprawdzą albo przesłuchają z własnej woli, podejmując taką decyzję oraz nie przymuszeni do tego w żaden sposób. Niewątpliwie istotną dziedziną, gdzie jest wykonywany inbound marketing jest internet – łatwo tam o przenoszenie się interesujących treści np. przez udostępnienia, można także starać się zagwarantować ich widoczność w wyszukiwarkach. W praktyce mówiąc o inbound marketingu myślimy przede wszystkim o produktach oraz obrazach pokazywanych online, na jakie wchodzą szukający konkretnych danych klienci poznając przy okazji artykuł lub spółkę.

Jakie zalety przynosi Inbound marketing?

Wszechstronne oddziaływania marketingowe wsparte na znajomości zachowań kontrahentów dają dużo konkretnych korzyści. Inbound marketing zapewnia między innymi opcję:

– dojścia do niezwykle ciekawych zakupem kontrahentów; jest to bardzo ważne podczas stworzenia koncepcji marketingowej; – inwestycja w próżne albo nieefektywnie targetowane środki przekazu reklamowego to wyrzucanie pieniędzy w błoto;
– aktywizacji kontrahentów; stosowanie mocy social media do zaangażowania kontrahentów w rozmaitego typu kampanie lub akcje, efektywnie podnosi szansę dokonania przez nich zakupu konkretnej marki;
– stworzenia świadomości firmy; dzięki content marketingowi można efektywnie stworzyć świadomość firmy pośród kontrahentów, co w szczególny sposób przekłada się na ich decyzje zakupowe;
– przystosowanie przekazu reklamowego i samych reklam do potrzeb oraz wymagań kontrahentów; męczące pop-upy, ogromne plakaty, lub billboardy odstraszają kontrahentów, jacy coraz częściej kierują się nienachalną reklamą, jaką odbierają jako skrojoną pod ich potrzeby.

Celem Inbound marketingu jest zaangażowanie nabywcy, przyciągnięcie go do przekazu reklamowego oraz efektywne wpłynięcie na podjęcie przez niego decyzji zakupowej. W tym właśnie celu wykorzystuje się możliwości które zapewnia pozycjonowanie stron internetowych, zdobywanie konkretnych oraz zaangażowanych klientów przez social media, podnosi zaufanie oraz lojalność kontrahentów dzięki dobraniu przekazu do ich potrzeb. Nie wolno także zapominać o ciekawym blogu firmowym, napełnionym oryginalnymi treściami. Dawanie konsumentom ciekawych danych za pomocą wielu rozmaitych kanałów komunikacji to podstawa działań dzisiejszego marketingu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here