Nie bez powodu mówi się, iż jeśli nie ma Cię w social mediach, to nie istniejesz. Do niedawna dotyczyło to tylko osób prywatnych. Jednakże coraz częściej do owej teorii można odnieść także inwestorów. Jeśli spółka nie posiada własnych profili na portalach społecznościowych, to dużo osób, dla jakich społecznościówki są ważnym centrum danych nigdy się o niej nie dowie.
Czym jest soial media marketing?
Social media marketing – to kategoria przedsięwzięć marketingowych, jakie mają na celu tworzenie obrotu na stronie przy zastosowaniu środowisk społecznościowych, więc powszechnych serwisów takich jak choćby Facebook, Google+, Twitter, Linkedin, YouTube, Goldenline, Yelp, Snapchat. Poszczególni do owej kategorii zaliczają także uczestniczenia w blogsferze, jednakże te ostatnie niezwykle łączone są z marketingiem szeptanym lub tekstami sponsorowanymi. Marketing w mediach społecznościowych stosowany jest w przez coraz więcej instytucji w budowaniu długookresowej polityki marketingowej. Jest to atrakcyjne wyjście z uwagi na to, iż założenie konta oraz jego prowadzenie jest niejednokrotnie bezpłatne, i dzięki temu można dojść do wielu klientów. Z innej strony dużo osób źle prowadzi profile społecznościowe, co może doprowadzać do rozmaitych sytuacji, chociażby do tzw. „czarnego PR”.
Co to są social media? Jakie są powszechnie wykorzystywane w Polsce?
Generalnie za social media uznaje się strony internetowe i aplikacje na urządzenia przenośne, jakie pozwolą na tworzenie i wymianę treści między konkretnymi klientami konkretnego portalu lub aplikacji. Interaktywność, jaka powstaje między klientami jest z reguły niczym nieograniczona oraz dokonuje się w czasie teraźniejszym. Większość serwisów tego rodzaju, żeby założyć konto osobiste należy mieć skończone 13 lat (w praktyce różnie to jest, ponieważ można odnaleźć konta młodszych osób). Jednakże część osób jest pełnoletnia oraz tenże fakt stosują marki – w końcu to możliwi nabywcy. Trafienie do nich zabiera parę chwil oraz może odnieść wręcz niesamowite rezultaty. W Polsce social media marketing opiera się na oddziaływaniach na Facebooku. Jednakże coraz więcej instytucji decyduje się także na konta na Instagramie, Twitterze lub Snapchacie, ponieważ i one zyskują na popularności pośród prywatnych użytkowników. Coraz bardziej znane stają się także serwisy rodzaju Linkedin lub Goldenline, jakie są niezwykle nastawione na handlowe kontakty między klientami np. na szukanie fachowców z obszaru marketingu.
Na czym polega marketing w mediach społecznościowych?
Social media marketing w znacznej mierze opiera się na odpowiednio opracowanej strategii marketingu wirusowego. Odpowiednio opracowany post tego rodzaju potrafi wytworzyć naprawdę duży ruch. Jednakże trzeba mieć świadomość, iż niezwykle ogromne znaczenie ma także zatrudnienie osób prowadzących profil. Interaktywności z użytkownikami portalu śledzącymi profil to podstawa. Należy odpowiadać na pytania oraz komentarze, żeby pokazać, iż zależy nam na odbiorcach, którzy zawsze chcą się czuć w pełni doceniani i zauważani.