Marketing rekomendacyjny

Marketing rekomendacyjny – czy warto?

Takie wyjście może stać się doskonałym systemem zarabiania na życie oraz gotowym wyjściem na biznes. Nie jest poruszana ta kwestia tylko dlatego, gdyż się jest wiele obiecanek rozmaitych sprzedawców, lecz wielu ludzi osiągnęło dzięki temu prawdziwe mistrzostwo oraz swobodę. Niestety jednakże nie każdy osiągnie w nim sukces.

Reguła działania marketingu rekomendacyjnego

Czy wiesz, jak wygląda droga produktu na sklepową półkę? Systemy sprzedaży detalicznej czerpią z klasycznych systemów dystrybucji, zajmujących wiele etapów między wytwórcą a klientem. Wygenerowany przez producenta artykuł jest dostarczany do dystrybutora, jaki przekazuje go do sprzedawcy hurtowego; potem artykuł trafia do sprzedawcy detalicznego oraz to on umieszcza artykuł w swoim sklepie, ułatwiając zakup klientowi. Za wiele etapów może powodować kłopoty, w tym większe ceny dla klientów. Określa się, iż aż 70% należności zakupowej to marża dla pośredników, pochodząca z potrzeby przechowywania artykułów, ich dowozu do hurtowni, i potem do sklepów, koszty najmu magazynów oraz powierzchni magazynowej, zatrudnionych w tym pełnym szeregu logistycznym ludzi etc. Oddaje to sprzedaż bezpośrednia. tym systemie sprzedawca kupuje produkt od wytwórcy i oferuje go (niewątpliwie odpowiednio drożej) klientowi. Sprzedaż bezpośrednia wymaga niezwykle dużego dochodu na zakup, przechowywanie oraz polecanie artykułów. Żeby zrobić powodzenie, sprzedający musi być fachowcem w konkretnej branży oraz mieć niewątpliwie ogromne zdolności sprzedaży. Gdy ciągłość transakcji zostanie uszkodzona, zniknie także przychód. Reguła funkcjonowania marketingu rekomendacyjnego, w gruncie rzeczy jest inna — artykuły docierają prosto od wytwórcy do klienta. Brak pośredników pomiędzy producentem i klientem znaczy, iż „sprzedający” nie musi przechowywać produktu. Lecz zaraz…. Przecież tutaj nic nie sprzedajesz…. starczy polecać. Czy po obejrzeniu ciekawego filmu albo znalezieniu doskonałej restauracji wysyłasz do znajomych zaproszenia na spotkanie, lub po prostu mówisz im o tym filmie albo restauracji? Tak właśnie funkcjonuje marketing rekomendacyjny. Promujesz artykuły, co do których jesteś zaspokojony oraz wyłącznie tym osobom, jakie znasz oraz jakim ufasz, budując w ten sposób odpowiednie relacje z ludźmi, jakich lubisz. Nie musisz prosić innych ludzi oraz wciskać im pewien produkt (jaki być może jest skuteczny, lecz kto zaryzykuje zakup od nieznajomej osoby? Kto zaryzykuje zakup towaru od tzw. „akwizytorowi”? Abstrahując od tego, jak duże umiejętności sprzedażowe oraz retoryczne musi mieć ów domokrążca, jaki i tak narażony jest na 99% odmowy). W tym biznesie pomagamy tworzyć działalność wspartą na kontaktach (networking), jakich zasadą sa interesy. Ty POLECASZ produkt, jakiego jesteś klientem, i Twój znajomy przyjaciel go z Twojego polecenia sprawdza. Lecz kupuje go nie od Ciebie, wyłącznie bezpośrednio od wytwórcy. Pieniądze, jakie dzięki temu wytwórca oszczędza (nie musi inwestować w reklamy, przewozy, składy etc.), trafiają na Twoje konto.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here