Performance marketing

Czym jest Performance marketing oraz czemu jest tak skuteczny?

Performance Marketing, nazywany także marketingiem efektywnościowym, to rodzaj postępowań marketingowych, jakiego zamiarem jest przekonanie ewentualnych kontrahentów do zrobienia wyczekiwanych przez reklamodawcę czynności. Performance marketing to działania oraz technologie reklamowe zorientowane na efekty oraz rozliczanie za rezultaty, więc płacimy wyłącznie w czasie, kiedy cel kampanii jest wykonany. Można stosować reguły marketingu efektywnościowego wykonując szybkie działania na potrzeby realizacji okazjonalnych potrzeb np. uzyskanie bazy mailingowej klientów ewentualnie zaciekawionych urządzanym wydarzeniem. Wykorzystamy w takim wypadku powszechny typ Cost Per Lead, gdzie leadem będzie uzyskany adres e-mail. Ogłoszeniodawca zapłaci wydawcy określoną wcześniej cenę za wszelki, dobrze oceniony e-mail, zaś adresy nieprawdziwe zostaną pominięte oraz nie będą zapłacone. W tym typie możemy wykonywać pozostałe cele: ewidencja na stronie, wypełnienie dokumentu, zapisanie do newslettera, założenie konta bankowego, pozostawienie numeru telefonu itp. Jednakże podstawą performance marketingu są działania długotrwałe, zwłaszcza gdy idzie o sprzedaż towarów (typ Cost Per Sale), jakie w perspektywie długoletniej współpracy zaowocują nieustannie wzrastającymi zyskami. Najdoskonalszym urządzeniem do wykonywania długoterminowych działalności w modelu performance jest plan partnerski. Tworząc program partnerski mamy na celu kreowanie oraz trwałe doskonalenie naszej, wiernej platformy edytorów, jacy angażują własny czas oraz potencjał na realizację określonych celów. W modelu Cost Per Sale wydawcy opłacani są prowizyjnie za korzystnie dokonane transakcje, jakie zostały przeprowadzone za ich pośrednictwem.

Jak pozyskać wydawców

Największe efekty w performance marketingu osiągamy powierzając opiekę oraz prowadzenie projektu partnerskiego platformy afiliacyjnej. Dołączając do platformy afiliacyjnej ogłoszeniodawca nie musi mieć techniki, jaka gwarantuje zarządzanie projektu, mierzenia rezultatów oraz liczenia prowizji. Nie musi ponosić wydatków na własne zdobywanie wydawców do programu oraz ciągły kontakt z nimi. Ważne jest także to, iż nie musi rozliczać się z każdym z wydawców osobno. Sieć afiliacyjna ma rozszerzone zaplecze techniczne do specjalnej obsługi projektu partnerskiego oraz skupia rozmaitych wydawców, jacy prowadzą kampanie efektywnościowe za pomocą własnych serwisów internetowych. W modelu za efekt współpracują: porównywarki cenowe, wyszukiwarki artykułów, serwisy społecznościowe, zakupowe, serwisy opiniotwórcze, fora oraz blogi tematyczne, serwisy rabatowe, posiadacze legalnych baz mailingowych. Działania efektywnościowe wybierają entuzjastycznie webmasterzy, profesjonaliści SEO i również spółki stosujące mechaniczne systemy marketingowe (retargeting, e-mail retargeting, rekomendacje artykułów itp.)
Różnorodność oraz wielka ilość wydawców zapisanych w platformie afiliacyjnej zapewnia, iż do programu dołączą ci, jacy najlepiej wykonają zaplanowane cele projektu partnerskiego.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułMarketing relacji
Następny artykułBuzz marketing

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here