Zawód copywritera zdobywa coraz większą popularność w Polsce. Jest on stosunkowo młody, jeszcze kilka lat temu trudno było znaleźć oferty pracy dla osób, które chciały zawodowo zajmować się pisaniem, jednocześnie nie pracując jako dziennikarz czy pisarz. Aktualnie osoby zajmujące się copywritingiem zyskują na wartości ze względu na prężnie rozwijający się rynek handlu i usług w internecie. Czym powinien wyróżniać się copywriter, jakie studia powinna skończyć osoba, która chce pracować w tym zawodzie?
Czy warto zostać copywriterem?
To pytanie dotyczy zarówno specyfiki tego zawodu, jak i zarobków. Copywriter zajmuje się tworzeniem treści o charakterze marketingowym, a są to slogany reklamowe, artykuły, poradniki, teksty na blogi, opisy produktów, a nawet scenariusze filmów promocyjnych, czy spotów radiowych. Jak widać, zakres działalności osób wykonujących ten zawód jest bardzo szeroki, a co za tym idzie, często spoczywa na nich spora odpowiedzialność. Podejmując się pracy w tym charakterze, należy dobrze radzić sobie z presją czasu, a także bardzo dokładnie przestrzegać wyznaczonych terminów. Z drugiej strony jest to niezwykle twórcze i kreatywne zajęcie, mogące przynosić bardzo dużą satysfakcję, zwłaszcza osobom, które lubią zabawę słowem, a pisanie jest dla nich przyjemnością.
Bardzo ważną kwestią w każdym zawodzie są zarobki. W przypadku copywriterów istnieje bardzo duże zróżnicowanie na tym polu, ile zarabia copywriter odpowiada infoportfel.pl. Oczywiście inaczej będą się kształtować dochody osób zatrudnionych na umowie o pracę, a inaczej w przypadku freelancerów. Wielu copywriterów decyduje się na otworzenie własnej działalności i pracę na własny rachunek.
Jakie studia powinien skończyć copywriter?
Dla wielu osób dobrą wiadomością zapewne będzie to, że copywriterem może w zasadzie zostać każdy, kto posiada konkretne umiejętności. Chodzi tu przede wszystkim o świetną znajomość zasad gramatyki, interpunkcji, ortografii i stylistyki, umiejętność tworzenia tekstów w różnym stylu, a także zainteresowania związane z zagadnieniami psychologii konsumenta, motywacji, czy perswazji. Od kandydatów na stanowisko copywritera rzadko wymaga się ukończenia konkretnych studiów, jednak w wielu przypadkach dyplom z filologii polskiej, dziennikarstwa, marketingu, public relations, lub reklamy i komunikacji społecznej mogą być dodatkowym atutem.
Świetnym copywriterem może się okazać także absolwent studiów, które z pozoru wydają się kompletnie nieadekwatne do wykonywanego zawodu. Przykładem może być programista, który pisze teksty eksperckie z tej konkretnej dziedziny.
Praca dla copywritera – gdzie szukać zatrudnienia?
Coraz więcej firm poszukuje copywriterów, gdyż okazuje się, że stworzenie tekstów do katalogów, czy też na stronę internetową nie jest wcale prostym zadaniem, któremu jest w stanie podołać każdy. Najwięcej ofert pracy na tego typu stanowiska znajduje się w przedsiębiorstwach zajmujących się tworzeniem treści reklamowych, a więc w agencjach reklamowych, marketingowych oraz agencjach SEO.