Marketing sportowy

Sport jest obecny w życiu człowieka od wieków. Już w starożytności popularne były Igrzyska Olimpijskie, natomiast w następnych epokach pielęgnowano tę tradycję. Teraz mamy wielką ilość konkurencji sportowych, Letnie oraz Zimowe Igrzyska Olimpijskie, Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej oraz mnóstwo pozostałych wydarzeń gromadzących miliony ludzi na całym świecie. Doczekaliśmy się czasów, gdzie liczy się przede wszystkim gonitwa za groszem oraz wyścig szczurów. Z tego właśnie względu coraz powszechniej społeczeństwo poszukuje spokoju oraz odstresowania od dnia powszedniego w sporcie. To również czasy, w jakich na krok nie opuszcza nas reklama oraz różne metody reklamy produktów/usług – także na modelu sportu, co widoczne jest nawet na koszulkach drużyn piłkarskich. Kwestią czasu było więc wprowadzenie marketingu do sfery sportowej.
Marketing sportowy – definicja

Marketing sportowy to działania, mające na celu zastosowanie urządzeń marketingowych do reklamy artykułów albo usług połączonych ze sportem (np. koszulki sportowe, buty). Stosowany jest także w wypadku artykułów niepowiązanych wprost ze sportem, jednakże rozpoczęte funkcjonowania marketingowe mają na celu wzmocnienie w świadomości klientów bilateralnych więzi pomiędzy artykułem i sportem.

Marketing artykułów oraz usług sportowych

Marketing artykułów oraz usług sportowych skierowany jest przede wszystkim do wszystkich wielbicieli oraz konsumentów sportu oraz wszelkiego, co z nim połączone. Urządzenia marketingowe w tym wypadku dedykowane są do danych elementów rynku, w celu zachęcenia do zakupu biletów na istotne imprezy sportowe, polecanie niedawno powstałych budynków, zapraszanie do wzięcia udziału w meczach oraz reklamach połączonych ze sportem (np. w środowisku lokalnym) lub zakupu różnych pamiątek. Tego typu działania mają miejsce zwłaszcza pośród grup lokalnych, w okolicach obiektów sportowych, i również przy zastosowaniu banerów oraz billboardów – rzadziej wykorzystuje się reklamy w telewizji lub gazecie.

Marketing organizacji sportowych

Marketing organizacji sportowych identyfikowany z oddziaływaniami marketingowymi, zmierzającymi do wykształcenia oraz reklamy towaru sportowego. Z innej strony połączony jest z oddziaływaniem organizacji sportowej, jakiej zadanie polega m.in. na tworzeniu kultury organizacji lub kontaktowaniu się ze środowiskiem (fani, widzowie, przedsięwzięcia) przez podkreślanie korzyści wyselekcjonowanej marki/drużyny/organizacji.Celem marketingu organizacji sportowych jest trafienie do różnych grup docelowych (obserwatorów), sponsorów, i również zdobywanie finansowania na rozwój sportu i zachęcanie do współpracy przedsiębiorstwa samodzielne.

Marketing sportu

Marketing sportu nie należy identyfikować z powyższymi rodzajami marketingu sportowego. Chodzi tutaj o reklamę samych wydarzeń sportowych pośród elementów rynku dotąd niezainteresowanych ową metodą rozrywki. Promowanie firmy lub towaru schodzi tutaj na odleglejszy plan. W piłce nożnej niezwykle modne stawały się nawet wyjazdy popularnych graczy europejskich na mecze sparingowe w różnorodne części świata.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here