Pisz o tym, co lubisz

W internecie nastała era blogów. Choć niektórzy mówią, że prędzej czy później blogsfera upadnie, to jednak w obecnej chwili blogi cieszą się nie małą popularnością i wcale nie zanosi się na to, by miało się to tak szybko zmienić. Wielkie firmy – jak i te małe – coraz bardziej przekonują się do tego, że warto zaistnieć w sieci, na co pozwala właśnie blog. Blog prowadzony przez firmę pozwala stworzyć z klientami relacje i zwiększyć sprzedaż. Oczywiście pod warunkiem, że treści na blogu są bardzo merytoryczne i ciekawe i odpowiadają na potrzeby klientów. Ale warto mieć na uwadze prosty fakt, że blog to rozwiązanie nie tylko dla firm, ale właściwie dla każdego z nas. Bo przecież każdy z nas może założyć swojego własnego bloga i zajmie mu to bardzo mało czasu. Dopiero jego późniejsze prowadzenie może okazać się nieco bardziej czasochłonnym zajęciem. Ale jeżeli na poważnie myślisz o prowadzeniu bloga, to bardzo dobrze. Zapewne wiesz już, że prowadząc swojego własnego bloga, można na nim zarobić. I jeżeli wszystko będziemy robili dobrze, a nasz blog będzie miał ogromny zasięg (czyli będzie docierał do ogromnej ilości ludzi) to pieniądze, które zarobimy też mogą być nie małe. Wiadomo, że im więcej ludzi trafia na danego bloga, tym większe prawdopodobieństwo, że jego autor zarobi większe pieniądze, niż wtedy, kiedy jego blog odwiedzałoby mniej ludzi. Ale o czym pisać bloga? Najlepiej o czymś, na czym się znasz, bo ludzie szybko zorientują się, że nie masz za bardzo wiedzy na temat, który poruszasz. Opłacalna tematyka na blogach to na przykład marketing. Nie od dziś wiadomo, że blog o marketingu może się cieszyć dużą popularnością, jeżeli będzie prowadzony w odpowiedni sposób i zaspokajał wiedzę czytelnika merytorycznymi treściami. Wiadomo też, że treści o marketingu są bardzo na czasie, bo przecież marketing bardzo pomaga w rozwoju firm, prawda? Jeżeli chciałbyś prowadzić bloga o tej właśnie tematyce, ale nie masz za bardzo pojęcia o tym, to masz kilka rozwiązań. Jednym z nich jest chyba oczywiste rozwiązanie – nie zaczynać prowadzić bloga. Bo w końcu jaki jest sens pisania o czymś, o czym nie ma się pojęcia? Jednak jeżeli jesteś uparty i zdeterminowany i chcesz tego bloga prowadzić, to musisz zdobyć wiedzę na ten temat. I tutaj rozwiązań też masz kilka. Możesz pójść na studia marketingowe, gdzie z całą pewnością zdobędziesz dużą wiedzę z tego zakresu, ale jednak zajmie ci to kilka lat. Możesz iść do biblioteki i wypożyczać książki o marketingu, które zaspokoją twoją wiedzę i pozwolą na prowadzenie bloga. Możesz rozpocząć pracę w marketingu, żeby zdobyć jakieś doświadczenie w tej dziedzinie. Możesz dużo o marketingu rozmawiać z osobami, które już od kilku czy kilkunastu albo nawet kilkudziesięciu lat zajmują się marketingiem. Z całą pewnością od takich osób dużo możesz się dowiedzieć, jednak zapewne nie każda osoba będzie miała ochotę z tobą o tym rozmawiać, bo może po prostu nie mieć czasu. Albo najzwyczajniej w świecie po pracy nie lubi rozmawiać o pracy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here